Scouts

Elke week komen onze Scouts, meiden en jongens van 11 tot 15 jaar, bij elkaar in onze blokhut “De Veldlelie”. Van hieruit gaan ze de natuur in, bijvoorbeeld om speurtochten te doen, een survivaltocht af te leggen of vlotten te bouwen. Of ze gaan een kampvuur bouwen en daar zelf eten op koken. Misschien gaan ze wel zeilen en kanoën! Een andere keer ga je aan de slag met tochttechnieken of muziek maken.

Kies maar uit

Als je met de Scouts meedoet, kun je al je energie kwijt door allerlei meer en minder ruige spelen te doen zoals Hollandse Leeuwen en Levend Stratego. Maar je kunt ook gewoon een potje voetballen. Weer een andere keer verzin je geheimschriften, bouw je met een paar Scouts samen een toren of keuken. Of ga je, minder vermoeiend, maar net zo creatief, fotograferen of werken met video.

In een tent

Tenslotte zijn er nog grotere activiteiten. Bijvoorbeeld scoutingkampen of wedstrijden met de andere Scoutinggroepen uit de regio, zoals bijvoorbeeld de Pooltochten. Of je gaat met je eigen Scouts een weekendje weg. Je slaapt dan in tenten en kampeert ergens in Nederland, waar ook weer van alles gaat gebeuren…

Vrijblijvend kennismaken

Eens kennis komen maken is altijd mogelijk. De opkomsten van de Scouts zijn normaal op vrijdagavond van 19:00 uur tot 20.00 uur. De eerste drie opkomsten zijn altijd kennismakingsopkomsten. Pas na deze drie opkomsten hoef je te beslissen. Je mag iedere vrijdagavond even langskomen om mee te doen. Het gebeurt echter een enkel keer dat de opkomst niet in onze eigen blokhut is. Om een teleurstelling te voorkomen, kunt u even een mailtje sturen naar: scouts@scoutingheino.nl.