Explorers

Bij de Explorers van Scouting Heino doe je, samen met andere meiden en jongens van 15 tot 18 jaar, veel te veel om op te noemen. Probeer het maar eens uit en kom eens kijken. De normale opkomst is op vrijdagavond van 20:00u tot 22:00u in onze blokhut. Stuur, om teleurstelling te voorkomen, van te voren even een mailtje naar explorers@scoutingheino.nl. Dan weet je zeker dat we er die vrijdagavond ook zijn

De activiteiten

De activiteiten van de Explorers zijn, net als bij de jongere speltakken, divers en uitdagend. Ook onze Explorers hebben veel contact met Explorers van andere Scoutinggroepen en doen mee aan regionale activiteiten. Ook gaan ze op kamp, waarbij het zomerkamp vaak in het buitenland is. Overigens staat gezelligheid bij de Explorers hoog in het vaandel. Kampvuur, kletsen en samen wat drinken is absoluut een belangrijk onderdeel van het programma!

De Explorers krijgen veel zelfstandigheid om hun speltak goed te laten draaien. De functies worden verdeeld zodat iedereen zijn steentje bijdraagt. Daarnaast bedenken de Explorers zelf de activiteiten die ze wekelijks gaan doen. Ook de tussenkampen en het zomerkamp organiseren samen. Daarbij worden ze ondersteund door de begeleiders.