Bevers

De Bevers zijn de jongste leden van Scouting Heino. Het zijn meisjes en jongens van 5 tot 7 jaar. Elke zaterdagmiddag komen ze bij elkaar van 14.00 uur tot 15.30 uur.

Elke week reizen de Bevers naar Hotsiejtonia, waar zij de leukste avonturen beleven. Denk maar aan een hut bouwen, broodjes bakken boven het kampvuur, knutselen, toveren met een professor of de natuur in. Ook doen de Bevers veel spelletjes, zoals baltikkertje, een skippybalrace of Vlaggenroof. En natuurlijk gaan de Bevers ook op stap voor een puzzeltocht of een spel in het bos.

Wij besteden bij de Bevers veel aandacht aan sfeer, fantasie, actie en creativiteit. Het is volgens ons belangrijk dat de Bevers elkaar met respect behandelen, want ieder kind is welkom bij de Bevers. Wij proberen hier dan ook regelmatig bij stil te staan. Daarnaast is het proberen bij de Bevers belangrijker dan al iets kunnen. Wij proberen de Bevers daarin zoveel mogelijk te ondersteunen.

De Bevers zijn lid van Scouting en dus geven we onze Bevers spelenderwijs ook veel mee van Scouting. Zo laten we al zien hoe wij het vuur aanmaken of leren ze een makkelijke knoop. De Bevers hebben elk jaar een logeerweekend. Dan gaan een nacht op kamp. Daarnaast doen we mee met regionale activiteiten, zoals de Bever-Doe-Dag en de Beverwandeltochten.

Vrijblijvend kennismaken

Eens kennis komen maken is altijd mogelijk. De opkomsten van de Bevers zijn normaal op zaterdagmiddag van 14:00 uur tot 15:30 uur. De eerste drie opkomsten zijn altijd kennismakingsopkomsten. Pas na deze drie opkomsten hoeft uw kind te beslissen. U mag iedere zaterdagmiddag langskomen met uw kind en uw kind kan direct meedoen. Het gebeurt echter een enkel keer, dat de opkomst niet in onze eigen blokhut is. Om een teleurstelling te voorkomen, kunt u even een mailtje sturen naar: bevers@scoutingheino.nl.

Hotsiejtonia

Het dorp waarin de Bevers elke week spelen heet Hotsiejtonia. De hoofdpersoon van het thema-verhaal heet Stuiter. Stuiter is een vrolijke stuiterbal van zes jaar en leidt de Bevers rond in Hotsiejtonia. Daar beleven ze elke week de allermooiste avonturen.

In Hotsiejtonia wonen ook veel andere themafiguren. Zo heb je Bas Bos die altijd buiten in de natuur te vinden is. En Rebbel, de kletsmajoor, die met iedereen een praatje maakt. Keet Kleur kliedert graag met verf en vindt alles een stuk gezelliger met een kleurtje. Haar moeder Fleur is dol op verhalen en op toneelspelen. Stanley Stekker heeft veel verstand van alle Scoutingtechnieken en van computers. Sterre en Steven hebben een boot waarmee ze grote avonturen beleven. Professor Plof is altijd met proefjes bezig. En Rozemarijn houdt een oogje op alle Bevers en is graag in de tuin bezig.

Al deze bewoners van Hotsjietonia vinden het heel leuk om er elke week met elkaar een gezellige boel van te maken. Iedereen leert van elkaar weer een heleboel nieuwe dingen.

Gaat uw kind ook mee op avontuur met de Bevers?